FKFK » Autó » Mi újság a Forma1 háza táján?
Mi újság a Forma1 háza táján?

Mi újság a Forma1 háza táján?

2 787 Megtekintés

Újra itt a hétvége, és bizony nemsokára beizzanak az F1-es motorok a Kínai Nagydíjon!. A március 16.-án lezajlott Ausztrál Nagydíj után a Malajziai Nagydíjon körözték le egymást a száguldó cirkusz versenyautói. Múlt hét vasárnap pedig egy igen izgalmas futam zajlott le Bahreinben. Az első három Nagydíj után a Mercedes csapata menetel elől, Nico Rosberg 61 pontjával, valamint Lewis Hamilton 50 pontjával. A Bahreinben lezajlott futamban Sergio Pérez harmadik helyezésével pedig a Force India került az összesített lista második helyére 45 ponttal. Ezután pedig a szakértők is úgy vélik, nem minden a pénzről szól a Forma1-ben sem.

Igencsak hangos a Forma1 háza tája mostanság az új szabályok miatt. A legélesebb vitát a 100kg- os üzemanyaghatár váltotta ki, attól tartva, hogy takarékoskodási versennyé fajul az autóversenyzés. A szabály módosításáért küzdők még azt is felvetették, ha nem emelik meg, vagy törlik el az üzemanyaghatárt, akkor lehetne a verseny rövidebb. A Mercedes technikai igazgatója szerint viszont ez túlzás, hiszen a verseny kihívásról szól, nem a határokat kell tágítani, hanem a teljesítményt javítani. A Mercedes pedig jövőre már 95kg-os fogyasztást tervez, hogy bizonyítsa, nemcsak rigmusokat kántál arról, hogy ez a szabály tartható.

A pénz, az pénz, és még a sportok, így az F1 sem tudja kivonni magát a politika alól. A tervek szerint költségplafon bevezetésére került volna sor, hiszen a múlt hétvégi futam is bizonyította, hogy kisebb költségvetésű istálló is képes élmezőnyben végezni. A háttérben zajló erőharcok, bonyodalmak viszont nem tették lehetővé a költségplafon meghatározását, így egyelőre a nagyobb csapatok “győzedelmeskednek”, arra hivatkozva, hogy elég szabály van érvényben, amelyek kordában tartják a csapatok gazdálkodását. A kisebb csapatok viszont nem szeretnének belenyugodni ebbe a helyzetbe.

Amitől biztos nem hangos mostanában a sokak által kedvelt Forma1 autóversenyzés az a változtatásoknak köszönhetően halkabb motorok. A jól megszokott, és mondhatjuk névjegyként ismert méhrajhoz hasonlóan zümmögő gépek most csak a rajongók emlékezetében élnek. Az idei évben V6-os turbómotorok repítik az F1-es pilótákat a versenypályán, azonban a korábbi V8-as motorokhoz képest igen csendes üzemmódban. Mindez igen éles kritikát váltott ki, nemcsak a sportért rajongók körében, de maguk a csapatok is hiányolják az autók megszokott hangját. A nagy erejű nemtetszést a sportért felelős FIA elnök, Todt sem hagyhatja figyelmen kívül, így körülbelül májusra várható fejlemény a motorok hangjának növelése kapcsán.

 

 

Szólj hozzá